Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > STŘEDISKA VOLNÉHO ČASU > 1.1 STŘEDISKO MÁ JASNĚ FORMULOVANOU VIZI A REALISTICKOU STRATEGII ROZVOJE, KTERÉ PEDAGOGOVÉ SDÍLEJÍ A NAPLŇUJÍ.

1.1 Středisko má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují.


Středisko má jasně formulovanou, srozumitelnou a realistickou koncepci a strategii svého rozvoje, tyto mohou být samostatnými dokumenty, nebo být součástí ŠVP. Stanovují vize a cíle, identifikují podmínky potřebné pro jejich dosažení, priority a kroky, které vedení a pedagogové plánují učinit pro dosažení vytyčených cílů v souladu se zásadami zájmového vzdělávání. Jsou formulovány s otevřeností k trendům ve vzdělávání, společnosti a jsou v souladu s rozvojovými dokumenty zřizovatele. Strategie je vhodnou formou dostupná současným i potenciálním účastníkům a dalším zájemcům, středisko o ní aktivně komunikuje s rodiči, zřizovatelem a všemi klíčovými aktéry vzdělávání a usiluje o jejich zpětnou vazbu. Vedení a pedagogové se se strategií prokazatelně identifikují a středisko vynakládá maximální úsilí na to, aby se s jeho strategií identifikoval i zřizovatel. Strategie a koncepce jsou v odpovídajících intervalech aktualizovány. Středisko průběžně sleduje a sbírá informace podstatné pro své další směřování (např. právní změny, trendy v zájmovém vzdělávání, vývoj vzdělávací politiky, socioekonomické změny v regionu střediska, demografická data a plány územního rozvoje regionu) a zohledňuje je v aktualizacích strategie a koncepce střediska.